Veelgestelde vragen

Worden alle behandelingen vergoed?

Iedere zorgverzekeraar heeft andere voorwaarden voor de vergoeding van (para)medische zorg. Voor bepaalde aandoeningen of disciplines voorziet de basisverzekering in vormen van vergoeding. Bij veel zorgverzekeraars is andere zorg vergoed uit de aanvullende verzekering. Onze assistentes kunnen je alles vertellen over vergoedingsmogelijkheden per discipline en nagaan welke vergoeding op jou van toepassing is.

Voor fysiotherapie en verbijzonderingen van fysiotherapie worden bijna altijd vergoed uit je aanvullende verzekering. De pakketten van de aanvullende verzekering zijn bij iedere zorgverzekeraar anders. Daarom is het verstandig om goed in je polis te kijken voor welke vergoeding jij in aanmerking komt. Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. Voor jou ook prettig: de declaratie van kosten verloopt rechtstreeks tussen ons en de zorgverzekeraar. Voor sommige (chronische) indicaties wordt fysiotherapie vanaf de 21e behandeling vergoed uit de basisverzekering. De therapeuten en assistentes weten welke indicaties dit zijn.

Soms is het ingewikkeld om goed te achterhalen voor welke vergoeding je in aanmerking komt. Wil je weten wat jouw verzekering vergoedt? Onze praktijkassistenten vertellen je dit snel en eenvoudig.

Wat kost een behandeling als ik deze zelf moet betalen?

Onze tarieven kun je opvragen bij de praktijkassistentes. Wij werken niet met ingewikkelde nota’s achteraf. Na de behandeling reken je de behandeling eenvoudig af bij de praktijkassistente.

Heb ik een verwijzing nodig?

Voor de meeste zorg in ons centrum is geen verwijzing nodig. Sommige zorgverzekeraars vragen om een verwijzing om voor vergoeding in aanmerking te komen. De assistente weet welke zorgverzekeraars dit zijn. Bel gerust met onze praktijkassistenten. Zij kunnen het je direct vertellen.

Voor behandeling aan huis en voor chronische indicaties is wel altijd een verwijzing van de behandelend arts nodig.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Ieder mens en iedere klacht is uniek. Het is daarom lastig om aan te geven hoeveel behandelingen jij nodig hebt om van je klacht af te komen. Natuurlijk snappen wij dat je dat wel graag (ongeveer) wilt weten. De therapeut bespreekt na de intake en het onderzoek het behandelplan en geeft dan ook een indicatie over de behandelduur. Door regelmatig te evalueren houdt de therapeut jou op de hoogte van de te verwachten herstelduur. Ook werken wij bij fysiotherapie, wanneer zinvol en door jou gewenst, met effectieve onderscheidende behandelmethoden zoals dry needling, echografie, shockwave en Epte, wat bijdraagt aan sneller herstel.

Hoeveel behandelingen heb ik nog over?

Het is afhankelijk van hoe je verzekerd bent, voor hoeveel vergoeding je in aanmerking komt. Zo valt bijvoorbeeld fysiotherapie vaak in een beweegzorgpakket, waar ook andere zorg uit vergoed kan worden. En ben je ook al in een andere (fysiotherapie)praktijk geweest dit kalenderjaar? Dan gaan deze behandelingen af van jouw vergoeding. Kijk daarom goed hoeveel behandelingen je elders al hebt gehad, zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan. In verband met de wet op de privacy kunnen wij dit helaas niet voor je achterhalen.

Is online behandeling mogelijk?

Jazeker, wij zijn er ook online voor jou!
Kun je als gevolg van quarantaine of gezondheidsrisico’s niet naar de praktijk komen? Het is mogelijk om te kiezen voor behandelen op afstand middels videobellen. Online therapie dus.

Onze fysiotherapeuten en andere paramedici staan klaar om je te voorzien van advies en oefeningen op afstand, zodat je door kunt met je revalidatie en we het beloop van je klachten goed kunnen volgen.
 
Ook nieuwe cliënten zijn van harte welkom. Als je ineens klachten hebt of je zorgen maakt, maar niet naar de praktijk kunt komen, kun je ons gewoon bereiken. Met videobellen (online therapie) of een telefonisch consult bereiken we vaak meer dan je denkt. Wij staan voor je klaar. Online, op afstand… maar toch heel dichtbij. Zorg zoals je dat van ons gewend bent. Met aandacht en de benodigde tijd!

Hoe werkt online therapie?

Wat je nodig hebt is een computer met microfoon en webcam. Indien je hier niet over beschikt is video contact ook mogelijk via tablet of telefoon. De therapeut treedt online in contact met jou.

  • Ben je voor behandeling verzekerd? Dan vergoedt je zorgverzekeraar ook de kosten voor online behandeling en consult.
  • Geen ingewikkelde software. Wij leggen eenvoudig verbinding met je.
  • Een-op-een behandeling: met videobellen heeft u een-op-een een persoonlijke ‘face-to-face’ afspraak met je fysiotherapeut, gespecialiseerde fysiotherapeut, oefentherapeut, ergotherapeut of logopedist.
  • Veilig: De verbinding die wij met je leggen is veilig en met alle zorg voor privacy.
  • Je kunt vooruit: Eerlijk en deskundig advies met aandacht. Oefeningen op maat. Wij gebruiken onze database met passende oefeningen zodat je thuis aan de slag kunt.

Online afspraak plannen?
Neem contact op met de praktijk!

Klopt het dat jullie met alle verzekeraars een contract hebben?

Ja dat klopt. De praktijk beschikt over contracten met alle zorgverzekeraars, waardoor je behandeling meestal rechtstreeks met de zorgverzekeraar wordt gedeclareerd en afgehandeld. Voor fysiotherapie geldt dat als je een aanvullende verzekering hebt de behandeling meestal geheel of gedeeltelijk vergoed wordt door je zorgverzekeraar. Dit kun je nagaan in je polis of ernaar informeren bij je verzekeraar.

Kan ik kiezen door wie ik word behandeld?

Als jij je aanmeldt voor behandeling kan de praktijkassistente een inschatting maken welke therapeut bij jou past. Uiteraard kun je hierbij je wens doorgeven.

Kan ik een afspraak verzetten?

Natuurlijk kan dit. Neem hiervoor contact op met onze praktijk. Dit kan telefonisch, via de voicemail, per email of persoonlijk in de praktijk. Indien je bij verhindering tenminste 24 uur van tevoren afzegt, wordt de gereserveerde tijd niet in rekening gebracht.

Kan ik voor de deur parkeren?

Ja, je kan bij onze praktijk voor de deur parkeren.

Wat zijn jullie praktijkregels, betalingsvoorwaarden en wat is jullie privacyreglement?

Onze praktijkregels, betalingsvoorwaarden en privacyreglement kun je lezen in ons praktijkreglement.

Bij welke beroepsverenigingen zijn jullie aangesloten?

De fysiotherapeuten zijn kwaliteitsgeregistreerd en aangesloten bij beroepsverenigingen.

De praktijk is aangesloten bij het Koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie (KNGF). Dit is de beroepsorganisatie voor fysiotherapeuten. Het KNGF stelt strenge eisen en alle fysiotherapeuten die hieraan voldoen, worden opgenomen in het kwaliteitsregister. Onze praktijk is in dit register opgenomen. Binnen het KNGF zijn een aantal specialistenverenigingen actief. Zij richten zich op speciale beroepsterreinen binnen de fysiotherapie. Lidmaatschap van de specialistenvereniging betekent dat de praktijk beschikt over bekwaamheid of een behandelingsmethode die speciaal, herkenbaar, genormeerd en overdraagbaar is. Specifiek ontwikkeld voor een bepaalde cliëntengroep. Een groep onderscheidt zich door medische en/of maatschappelijke indicaties en is als zodanig formeel erkend door het bestuur van de KNGF.


De praktijk is ook lid van de volgende fysiotherapeutische specialistenverenigingen:

  • NVMT: Nederlandse Vereniging voor Manuele Therapie
  • NVFK: Nederlandse Vereniging voor Fysiotherapie in de Kinder- en Jeugdgezondheidszorg
  • NVA: Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur

De logopedisten zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie. De ergotherapeuten zijn aangesloten bij beroepsvereniging Ergotherapie Nederland. Zowel de logopedisten als de ergotherapeuten zijn kwaliteitsgeregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici.

Wat is jullie visie op samenwerking?

Zorg van deze tijd vraagt om samenwerking. Niet alleen de klacht waarvoor je fysiotherapie, andere paramedische zorg nodig hebt staat bij ons centraal. Wij voelen ons betrokken bij jou als persoon en je gehele welzijn. Samenwerking zorgt voor goede afstemming van zorg en integratie van de behandeling in het dagelijks leven. Uiteraard wordt slechts met jouw goedvinden overleg gevoerd met andere disciplines in en buiten het centrum. Daar waar nodig kunnen wij je helpen om de juiste persoon te vinden.

Hoe gaat deelname aan patiënttevredenheidsonderzoek van QDNA in zijn werk?

Na afronding van je behandeltraject, ontvang je, mits je daar mee hebt ingestemd een klanttevredenheidsonderzoek. Dit gebeurt per e-mail via firma QDNA Het invullen van deze vragenlijst is voor ons van grote waarde. Wij kijken serieus naar de uitkomsten uit dit onderzoek en proberen onze zorgverlening daarmee te verbeteren. Daarnaast is er een zeer belangrijke andere functie van het onderzoek. De uitkomsten bepalen namelijk in toenemende mate hoe zorgverzekeraars hun zorg inkopen. De feedback wordt door hen bekeken en meegenomen in de beoordeling van kwaliteit van zorg. Wij bedanken je zeer hartelijk voor je medewerking! Meer informatie over het onderzoek vind je op www.qdna.nl.

Ik wil een account van een tweede zorgaanbieder of een account van mijn kind toevoegen aan Mijn Zorg App. Hoe doe ik dit?

Met dit stappenplan kan je makkelijk een tweede account toevoegen aan Mijn Zrog App:

  1. Klik op de Menu-knop, de drie streepjes linksboven.
  2. Klik vervolgens op de accounts-wisselknop, rechts naast je naam.
  3. Klik op ‘Account toevoegen’. Je kan dan inloggen met het tweede account. Om in te loggen heb je de geboortedatum en een wachtwoord nodig. Het wachtwoord heb je ontvangen per SMS-bericht.
Ik ben de 4-cijferige pincode om in Mijn Zorg App te komen vergeten, wat nu?

Je kan in 4 stappen een nieuwe pincode aanvragen voor de app.

  1. Open de app, en tik een willekeurige pincode van 4 cijfers in. De app zal zeggen dat deze pincode fout is.
  2. Er verschijnt een link ‘Beveiligingscode vergeten?’. Klik op deze link.
  1. Je kan hier vervolgens de geboortedatum en het mobiele nummer invullen.
  2. Met dit wachtwoord kun je inloggen en een nieuwe code aanmaken.
Hoe kan ik een nieuw wachtwoord voor Mijn Zorg App krijgen?

Neem hiervoor contact op met de praktijkassistente. Zij kan een nieuw wachtwoord per SMS-bericht naar jouw telefoon sturen.

Kan ik in Mijn Zorg App ook mijn oude afspraken zien?

Het is op dit moment helaas niet mogelijk om afspraken uit het verleden in te zien in de app.

Hoe kan ik mijn (oude) account uitloggen in Mijn Zorg App?

Er zit een verschil tussen het uitloggen en het verwijderen van een account uit de app. Uitloggen betekend dat de app weer om de 4-cijferige pincode vraagt om de gegevens in te zien. Een account verwijderen uit de app, zorgt ervoor dat de gegevens van dit account niet meer zichtbaar is in de app.

Uitloggen
Rechtsboven in de app staat een icoontje met een pijl dat een kader verlaat. Klik hierop en de app logt het account uit.

Account verwijderen
Ga naar menu (drie streepjes linksboven), ga naar ‘Instellingen’ en klik op ‘Verwijder dit account’.